Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Nyheter

  • Nya vägar till lärande med virtuella laboratorier och kalkylerade utsläpp

    [2017-01-26] Genom att använda digital teknologi i skolans miljöundervisning blir komplexa analyser och observationer åtkomliga på nya sätt. Samtidigt är de digitala redskapen långt ifrån självinstruerande. Samspelet med läraren är därför viktigt. Det visar en avhandling vid Göteborgs universitet.

  • Disputation Annika Andersson

    [2016-05-19] Annika Andersson, doktorand vid institutionen för hälsovetenskap på Högskolan Väst, presenterar sin avhandling med titeln "In case of emergency: Collaboration exercises at the boundaries between emergency service organizations" fredag 27 maj 2016.

  • Forskar om digital teknik för lärande både i och utanför skolan

    [2016-05-19] Utbildningsvetenskapliga fakulteten har antagit Thomas Hillman, verksam vid institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, som docent i pedagogik.

  • Europeiskt samarbete hjälper unga att lära om havet

    [2016-04-06] Nu samlas svenska pedagoger för att ringa in hinder och hitta lösningar för hur ungdomar kan lära mer om havet och förstå havets betydelse för människan.

  • Datorn ersätter inte läraren när barn lär sig musik

    [2016-03-23] Även när ett datorprogram sägs vara självinstruerande och anses kunna lära yngre barn musikalisk improvisation har läraren en viktig roll att spela. En avhandling vid Göteborgs universitet visar hur vuxnas engagemang för och kommunikation med barnen skapar aktiviteter som berikar och utvecklar barnens förståelse för det musikaliska innehållet.

Fler nyheter

Sidansvarig: Elin Johansson|Sidan uppdaterades: 2012-06-14
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?